דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
עולם הפרוביוטיקה

חמוציות ודלקות בדרכי השתן

חמוציות ודלקות בדרכי השתן

חמוציות ודלקות בדרכי השתן

חמוציות ודלקות בדרכי השתן

מאז ומתמיד האינדיאנים השתמשו בחמוציות לריפוי וטיפול במחלות. כיום, בעידן המודרני, ידוע שהרכבן התזונתי של החמוציות עשיר ומיוחד. הן נחשבות לפרי בריא ביותר ומחקרים רבים מעידים על כך שביכולתן של החמוציות להגן מפני מחלות שונות. במקביל לשימוש בחמוציות, מקובל היום לקחת פרוביוטיקה כדי למנוע דלקות בדרכי השתן וכן כדי לטפל בהן.

חמוציות - למה כדאי לאכול?
לחמוציות יתרונות רבים וכדאי לאכול מהן לרוב, בעיקר בשל טעמן המשובח. הן מונעות נזק למוח, שומרות על יופיו של עור הגוף, הן תורמות לירידה בכולסטרול, מונעות דלקות בדרכי השתן, מעכבות התפתחות תאים סרטניים, מפחיתות את הסיכון לחלות בכיבי קיבה ויעילות במניעת דלקות חניכיים.

המחקרים מאשרים ששתיית כוס או שתיים של חמוציות מדי יום, עשויה להפחית את הסיכון לחלות בדלקות בדרכי השתן בכ-20% עד 40%. יש הטוענים שהשפעת החמוציות על מערכת דרכי השתן עשויה להגיע לעשרה ימים!

איך דלקות בדרכי השתן נוצרות?
דלקות בדרכי השתן נוצרות לרוב בגלל מיקומו הקרוב של פי הטבעת לשופכה. כאשר חיידקים הנמצאים בפי הטבעת מוצאים את דרכם למערכת דרכי השתן, הם נצמדים אל הדפנות באמצעות צמדנים ונקשרים אל קולטנים הנמצאים על תאי האפיתל. קולטנים אלה הם רב סוכריים וכיוון שקיים פרוקטוז בלא מעט מיצים של פירות, כאשר אנו צורכים מיצים אלה, הפרוקטוז אמנם נצמד אל הצמדנים וחוסם את החיידקים אך לא מונע את היווצרות הדלקת.

איך חמוציות מונעות דלקות בדרכי השתן?
לאחר לא מעט מחקרים בנושא, חוקרים גילו שמיץ חמוציות ואף מיץ אוכמניות המכילים גם הם פרוקטוז מכילים בתוכם בנוסף גם אוליגוסכרידים ובהם מנוז אשר חוסם את הצמדנים בהגיעו אל מערכת השתן. כיוון שהמנוז חוסם את פעילות הקולטנים, החיידקים אשר הגיעו מאזור פי הטבעת נשטפים החוצה במתן שתן וכך נמנעת היווצרות של דלקת במערכת דרכי השתן. לא כולם אוהבים מיץ חמוציות כיוון ששמו כן הוא חמצמץ אך חשוב לזכור ולהבין כי באמצעות שתיית מיץ חמוציות באופן קבוע וסדיר ניתן למנוע היווצרות דלקת בדרכי השתן ובכך למנוע סבל מיותר וכאבים.

דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות