דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
עולם הפרוביוטיקה

מה שצריך לדעת לפני שבוחרים פרוביוטיקה נוזלית או יבשה

מה שצריך לדעת לפני שבוחרים פרוביוטיקה נוזלית או יבשה

מה שצריך לדעת לפני שבוחרים פרוביוטיקה נוזלית או יבשה

 

לאור תרומתם הרבה של החיידקים הפרוביוטיים לבריאות האדם, קיימים בשוק תוספים רבים שמטרתם לספק לנו בצורה נוחה את החיידקים הללו. ישנם הבדלים רבים בין התוספים השונים. אתמקד בהבדל עיקרי המשפיע על יעילות המוצר והוא זמינותם של החיידקים הפרוביוטיים. כיום ניתן לרכוש חיידקים מוקפאים, מיובשים או חיים בתמיסה נוזלית.

עקומת גדילה של חיידקים כוללת ארבעה שלבים. השלב הראשון הוא שלב ההסתגלות (שלב ה-lag), שבו החיידקים מתרגלים לתנאים החדשים, למזון ולסביבה, לפני שהם מתחילים להתרבות. אורכו של שלב זה משמעותי ביותר למשך הזמן שבו תחול השפעת החיידקים הפרוביוטיים, ולכן ככל שהתנאים יהיו קשים יותר, כך מספר החיידקים שישרוד יהיה קטן יותר וזמן ההתאוששות שלהם יהיה ארוך יותר. לחיידקים מיובשים שלב נוסף מקדים של "חזרה לחיים", שאינו קיים בשתי הצורות האחרות של התוספים – חיידקים מוקפאים וחיידקים בתמיסה נוזלית. את שלב החזרה לחיים מרבית החיידקים אינם עוברים "בשלום", ולכן רוב החיידקים הדרושים לגוף אינם זמינים. בשל כך נמכרות כתוסף כמוסות המכילות עשרות מיליארדי חיידקים, וזאת על אף שלפי ארגוני הבריאות העולמיים, כמות הפרוביוטיקה המומלצת עומדת על 1 מיליארד חיידקים פרוביוטים ליום לאדם.

החיידקים המיובשים חייבים לעבור תהליך ציפוי להגנה מפני חומציות הקיבה. בשל כך השפעתם תחול רק מהמעי הדק למעי הגס ובהמשך מערכת העיכול, זאת בעוד חיידקים מוקפאים או בתמיסה נוזלית ישפיעו מרגע הבליעה על כל מערכת העיכול, כולל הגרון, הוושט והקיבה. החיידקים הפרוביוטיים המוקפאים או המצויים בתמיסה יותר עמידים לחומציות הקיבה. החיידק לקטובצילוס אצידופולוס חי גם ברמת pH של 3.5 (רמה חומצית מאוד). עם פרוביוטיקה נוזלית ניתן אף לשטוף את חלל הפה ולמנוע הצטברות חיידקים פתוגניים הגורמים לריח פה רע, לדלקות חניכיים ולחורים.


דרישות השוק והצרכן לחיי מדף ארוכים ולמוצר קטן שאינו דורש הרבה התעסקות והקפדה, הביאו להצפת המדפים במוצרים המכילים חיידקים מיובשים, שנמכרים בקפסולות או באבקות עם ציפוי כימי המגן עליהם מפני חומציות הקיבה. למעשה, מבין שלוש האפשרויות לצרוך פרוביוטיקה, כתוסף יבש, קפוא או נוזלי, נטילת קפסולות של חיידקים מיובשים היא הצורה הכי פחות יעילה.


ויטה ביוסה הוא תוסף פרוביוטי נוזלי ואורגני, המיוצר על ידי חברת "ביוסה" מדנמרק. ביוסה דנמרק היא החברה הראשונה בעולם שייצרה ושיווקה מוצרי פרוביוטיקה נוזליים לבני אדם והצליחה לספק מוצר נוזלי המכיל חיידקים חיים שעברו תסיסה (פרמנטציה) ומוחזקים בתנאים ייחודיים המאפשרים חיי מדף ארוכים. ויטה ביוסה הוא מוצר הדגל של החברה ויש לו מוניטין ארוך שנים. המדיום הנוזלי הייחודי מאפשר מגוון רחב של צורות טיפול, פנימי או חיצוני, ושליטה על המינונים הנצרכים.

דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות