דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג

מותר לדבר על ריח פה.....

מותר לדבר על ריח פה.....

מותר לדבר על ריח פה.....

מאת - ריבי רוזנברג-וקשל

ריח רע מהפה יכול להיות מטרד אמיתי לאדם עצמו וכמובן לסביבתו. לריח פה אין גיל אבל בהחלט יש סיבות מגוונות.

לרוב, הסיבה לכך תהיה צרוף של מזון שהצטבר בין השיניים ושל היגיינת פה לקויה - צירוף הגורם למחלת חניכים ולזיהום. צחצוח נאות וניקוי בחוט דנטאלי יכולים לחסל את הבעיה. אפשרות נוספת שסיבתה נעוצה בחלל הפה עצמו היא תופעה של פצעים כיביים לבנים בחלל הפה הקרויים "אפטות". פצעים כיביים אלו כואבים מאוד ותהליך הריפוי שלהם ארוך ומיגע. בדרך כל יופיעו כיבים אלו במקבצים. כאשר יתעוררו בחלל הפה אפטות נתקל בקושי בצחצוח השיניים בשל הכאב. מצב זה עלול לפתח גם בעייה של היגיינה לקויה והתוצאה - ריח רע.

אולם לעיתים הבעיה שונה לחלוטין. לדוגמא ריחות של בצל ושום אשר עוברים מזרם הדם אל הריאות ונפלטים דרך הפה בעת הנשיפה. שמירה על הגיינת פה במקרה זה לא תעזור ולא תוכל לסלק ריחות אלו.

גם מחלות מסוימות יוצרות ריחות רעים מהפה. אי-ספיקת כבד מקנה לפה ריח של טחב, אי-ספיקת כליות מקנה לנשיפה ריח של שתן. סוכרת קשה ולא מבוקרת גורמת לנשיפה להדיף ריח של אצטון. ריח רע בדרך כלל אינו נגרם מבעיות מעיים, כיוון שהשריר הסוגר של הוושט (בפתח הקיבה) נותר סגור תמיד למעט בשעת אכילה. לכן, ריחות אינם יכולים לעלות מהקיבה או מחלקים נמוכים יותר במערכת העיכול. אולם כפי שאנחנו יודעים, בכל כלל יש יוצא מן הכלל וזאת נוכל לראות (או יותר נכון להריח...) במקרה של תהליך עיכול איטי, תזונה לקויה או פגם בשריר הסוגר. במקרים אלו יצטברו נוזלים ויווצרו גזים העולים אל הפה.

חשיבות גדולה ביותר ניתן כאן לתזונה ובעיקר להפרדה ברורה בין פחמימות פשוטות וסוכרים משאר המזונות. לאחר ארוחה, הגוף מתחיל לפרק ולעכל קודם כל את החלקים הקלים ביותר לפירוק, אומר - סוכרים, פחמימות פשוטות ורק אח"כ את הפחמימות המורכבות והחלבונים. לכן, אם מיד לאחר הארוחה נאכל משהו מתוק לקינוח (גם אם זה פרי) הרי שהגוף יתחיל קודם כל בפירוק הסוכר וכל שאר המזון ימתין בקיבה ויתחיל לתסוס. תהליך זה, של תסיסה, גורם לגזים, כאבי בטן, עייפות וכמובן - ריח רע מהפה. אם ברצונכם "משהו מתוק" חכו לפחות חצי שעה לאחר סיום הארוחה.

אצל ילדים ישנה חשיבות גדולה ביותר לתשומת לב ההורים לריח הפה. אם לילדכם יש ריח רע מהפה יש צורך בבדיקת כל הגורמים שצויינו לעיל. אל תשכחו שילד צעיר אינו מודע לריח הפה אולם חבריו בהחלט ישימו לב. ילד עם ריח רע מהפה עלול למצוא עצמו ללא חברים מבלי שיבין או ידע מדוע הוא מנודה חברתית.

בכדי לעזור למערכת העיכול בכלל ולמצב של ריח פה נשתמש בפרוביוטיקה בשני אופנים:

א) גרגור ושתיה של מנה אחת באופן קבוע ויומיומי.

ב) התזת הנוזל לכיוון בית הבליעה ולשון.

במצב אקוטי של כיבים בפה או בעיות עיכול, מעיים וקיבה ניתן להעלות את המינון עד לשלושה פקקים ביום. החיידקים הפרו-ביוטיים יכנסו לעבודה מיידית ויקלו באופן משמעותי ביותר על תחושת העייפות והכאב.אם הטעם חמוץ לכם מדי אפשר למהול במים או במיץ (גם לילדים).

זכרו! יש מה לעשות במצב של ריח רע מהפה גם אצל ילדים. שמירה על הגיינת פה, הקפדה על תזונה והפרדת סוכרים בנוסף לשימוש קבוע בפרוביוטיקה יתנו לכם תחושה של טעם טוב בפה.

ועל הריח? אין על מה לדבר...

למידע על מניעת ריח רע מהפה באמצעות פרוביוטיקה לחץ כאן
למידע על מניעת אפטות באמצעות פרוביוטיקה לחץ כאן

הכותבת הינה מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה והבעלים של קליניקת "מגע". עוסקת בטיפול, הנחייה והדרכה מזה 20 שנה.

הכתוב בכתבה כמתואר הינו מידע מקצועי ואינו משמש כהתוויה רפואית, דיאגנוזה או יעוץ תרפויטי. אין לקבל את הנחיות השימוש הנ"ל כתחליף לטיפול מקצועי ואין להפסיק לקחת תרופות לפי מרשם הרופא המטפל ו/או לפי הידע הרפואי המקובל.

דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות