דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
עולם הפרוביוטיקה

פרוביוטיקה מה היא עושה לנו?

פרוביוטיקה מה היא עושה לנו?

פרוביוטיקה מה היא עושה לנו?

פרוביוטיקה, מה היא עושה לנו?

הפרוביוטיקה - בלטינית "למען החיים", מאיצה את תפקוד מערכת העיכול, מחזקת את המערכת החיסונית בגוף ומפחיתה את עוצמתן של דלקות ומחלות שונות. עד לפני זמן לא רב, המעטים שהעזו להשתמש בה נחשדו כמשוגעים לדבר - הציבור התייחס אל הפרוביוטיקה בחשדנות. כיום השימוש בפרוביוטיקה הולך ומתגבר וגם רופאים בבתי חולים אינם חוששים להמליץ לחוליהם להוסיף פרוביוטיקה לתפריט היומי על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלהם.

מה בבסיס הפרוביוטיקה?
גוף האדם מארח סוגים שונים של מיקרואורגניזמים כשרובם הגדול ממשפחת החיידקים. חיידקים אלו חיוניים לנו וגופנו מקיים מעיין סימביוזה עימם - אנו מעניקים להם מקום מחייה ומזון ואילו הם תורמים לשלמותו של הגוף, תחזוקתו ובעקיפין לבריאותו. דוגמא טובה לכך היא מערכת העיכול של האדם המכילה יותר מארבע מאות סוגים שונים של מיקרואורגניזמים וחיידקים.

החיידקים ה"ידידותיים" לוקחים חלק בתפעול גופנו במגוון דרכים כך למשל, חיידקי מעיים מפרישים ויטמין K ו B12 וחיידקי חומצת החלב מייצרים ויטמינים מקבוצת B. בנוסף, חיידקי המעיים חיוניים להתפתחות דפנות מערכת העיכול ולהם השפעה מכרעת על התמיינותם והתפתחותם של התאים המצפים את דופן המעי (תאי אפיתל). ירידה בכמות תאי האפיתל משמעה תפקוד ירוד של מערכת העיכול. בנוסף, חיידקי המעיים עוזרים לעיכול המזון אותו אנו אוכלים וספיגת מינראלים כגון ברזל, מגנזיום וסידן.

מקום נוסף בו שוכנים מיקרואורגניזמים ידידותיים הוא בנרתיק האישה. בגיל ההתבגרות, כשהמחזור ההורמונאלי של הנערה מתחיל לפעול הפרשת הגליקוגן מתגברת וחיידקי חומצת החלב השוכנים בנרתיקה של האישה מגיבים ומתחילים להתסיס את הקליקוגן. פעילות זו של החיידקים מורידה את רמת החומציות בנרתיק ומונעת התפתחות של חיידקים ממקורות חיצוניים אשר עשויים לגרום לזיהום (עקב קיום יחסי מין או מפי הטבעת הסמוך לנרתיק).

האיזון העדין של אוכלוסיית החיידקים עלול להיות מופר בשל תזונה לקויה, נטילת תרופות ממושכת, טיפולים רפואיים שונים ולחצים נפשיים. הפרת האיזון של החיידקים עשויה לגרום לליקוים בתהליכים שונים בגופנו וכתוצאה מכך לדלקות, זיהומים וסימפטומים אחרים. כאן נכנסת הפרוביוטיקה לתמונה - הטיפול בפרוביוטיקה מטרתו לשמור על איזון הגוף ולשפר את מצבם של החיידקים השוכנים בו.

כיצד הפרוביוטיקה מטיבה עימנו?
פרוביוטיקה מחזירה לגופנו את רמת ואיכות החיידקים הסימביוטיים שלנו אשר נפגעו עקב תזונה לקויה, מחלה של הגוף וכדומה. כך לדוגמא, קיימים מחקרים המעידים על השפעתה הטובה של הפרוביוטיקה על שלשולים זיהומיים הנובעים משימוש יתר באנטיביוטיקה. הפרוביוטיקה מקלה על תופעות שונות של מחלות מעי דלקתיות ומפחיתה את מכאובי תסמונת המעי הרגיז. תכשירי פרוביוטיקה מסוימים נמצאו יעילים כנגד חיידק ההליקובקטר פילורי. השימוש בפרוביוטיקה מסייע בטיפול במחלות מעיים כמו מחלת קרון ודלקת המעי הגס ופועל נגד פטריית הקנדידה.

קיימים בשוק סוגים רבים של פרוביוטיקה, כשהמפורסמים שביניהם הם היוגורטים הפרוביוטים. חשוב להבין כי כמות החיידקים וסוג החיידקים שנמצאת במשקה פרוביוטי משפיעה ישירות על יעילותו. משקאות יוגורט הנמכרים תדיר במרכולים מכילים למעשה כמות וסוג זהה כמעט של חיידקים הקיימים בכל סוג של יוגורט ואחראים לתסיסתו, הפיכתו של חלב ליוגורט. כאשר אנו מבקשים להשתמש בפרוביוטיקה חשוב להקפיד ולהשתמש בפרוביוטיקה מובחרת כאשר הבולטת מביניהם היא ויטה ביוזה. לפרוביוטיקה ויטה ביוזה יתרונות רבים:

  • מבוססת על חומרים טבעיים ואורגניים.
  • פועלת לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף.
  • מגיעה בצורת נוזל, לכן יש לה השפעה מהירה ויעילה על מערכות הגוף השונות. ויטה ביוזה אינה משקה רגיל: היא תחמיץ המכיל חיידקים פרוביוטיים ותשעה עשר צמחי מרפא.
  • אינה מסכנת את הכבד כמו אחיותיה התרופות המדיציניות.
דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות