דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג

שופכים אור על העור (חלק א)

שופכים אור על העור (חלק א)

שופכים אור על העור (חלק א)

מאת - ריבי רוזנברג-וקשל

רבים צירופי המילים המשתמשים בעור גופנו כחלק ממשל. לדוגמא: עור אווז, עור ועצמות, הפך עורו, קיבל עור של פיל ועוד.

כאשר בודקים שוב את צירופי המילים הללו נמצא שבעצם מדובר בהגנה של האדם או בחיבור של האדם אל החוץ. העור אינו רק כיסוי מגן. העור הוא גם מערכת איברים שמווסתת את טמפרטורת הגוף, חשה בגירויים כואבים ונעימים, מונעת מחומרים שונים את הכניסה לתוך הגוף ומספקת הגנה מפני השפעותיה המזיקות של השמש. צבע העור, מרקמו והקמטים שבו עוזרים להבחין בין בני האדם כפרטים. כל שינוי בתפקוד העור או בצורתו יכולה להעיד על אחד משניים:

1. שינויים פנימיים שכבר התרחשו

2. שינויים על העור העלולים לגרום לבעיות פנימיות

העור נוטה להשתנות במהלך חייו של אדם. בעור התינוק שכבת שומן עבה מאוד ושכבת חומר מגן דקה מאוד. במרוצת השנים, אנשים מאבדים הרבה משכבת השומן הבסיסית ושכבות העור הראשונה והשנייה (דרמיס ואפידרמיס) נעשות דקות יותר, הסיבים נקרעים והעור נעשה מקומט יותר. זרימת הדם בעור משתנה גם היא עם הגיל, כך שעור פצוע זקן מחלים לאט יותר מעור פצוע צעיר.

לעיתים העור מעיד על מצב רפואי לא תקין של הגוף כולו והרופאים דואגים לא אחת לבצע בדיקות דם או בדיקות מעבדה אחרות.

ברפואה הסינית העור מוגדר כ"ריאה שלישית". מחלות רבות אשר מתבטאות בריאות כמו אסטמה ואלרגיות עלולות לבוא לידי ביטוי גם בעור. מבחינות רבות העור מאפשר "נשימה". גם דרך העור וגם דרך הריאות, נראה למשל, תהליך התנדפות נוזלים - בעור בזיעה ובריאות אדים בנשיפה.

כאשר ישנה פגיעה במערכת ההגנה הבסיסית שלנו, כלומר העור, הגוף כולו משדר מצוקה. העור עלול להפגע מגורמים שונים בכללם מחלות, אולם יכול גם להפגע ולהפגם מגורמים חיצוניים כגון: שריטות, חתכים, כוויות, עקיצות ונזקים מרוח ושמש.

בשריטות וחתכים שטחיים ניתן לטפל בצורה פשוטה ויעילה מאוד. נתחיל משטיפת האזור במים וסבון (עדיף סבון נוזלי) ואח"כ נספיג את האזור עם צמר גפן טבול בפרו-ביוטיקה. נמשיך כ-3 פעמים ביום עד לסגירה של האזור הפצוע. שריטות שכיחות אצל ילדים בד"כ בברכיים. להקלה ניתן למרוח את המקום עם החלק הפנימי של קליפת בננה.

כוויה היא פגיעה בעור עקב מגע באש, חפץ חם או נוזל חם, קרינה או זרם חשמלי. כוויות גורמות לדליפה של נוזל הפלזמה מכלי הדם. הפלזמה הוא הנוזל השקוף והמיימי שנראה באזור הכוויה. אם הכוויה קלה, תווצר התנפחות או שלפוחיות באזור. אם הכוויה קשה, משתבשת זרימת הדם לגמרי. כמות הנוזל הדולף אינה תלויה בעומק הכוויה אלא בשטחה. כך גם נקבעת חומרת הכוויה למשל כוויה ב- 15% משטח העור תהיה כוויה מסוכנת מדרגה שלישית.

בכוויה באצבעות מחום תנור, יש להניח את האצבע על תנוך האוזן. ההקלה תהיה מיידית. בכוויה ממדוזה יש לשטוף את האזור עם חומץ. בכל כוויה קלה ובינונית רצוי להספיג את האזור בפרו-ביוטיקה. בפעמים-שלוש הראשונות המקום קצת יצרוב. נמשיך ונטפל בפרו-ביוטיקה 3 פעמים ביום עד לסגירה מלאה של האזור וחידוש העור. הטיפול יהיה זהה לילדים ולמבוגרים גם יחד.

עקיצות מטרידות כשהן מגרדות ויוצרות סימנים אדומים על העור. אדם הסובל מרגישות יתר עלול לפתח תגובה חריפה מאוד. להקלה מומלץ לשפשף את המקום בבצל טרי להקטנת הנפיחות. אם אתם נמצאים מחוץ לבית, מירחו שכבת בוץ על העקיצה. הבוץ יעזור להקטין את הנפיחות ואם מדובר בעקיצת דבורה או צרעה, הרי ששכבת הבוץ תגרום לעוקץ "להחלץ" החוצה לאחר שהבוץ יתייבש.

למרות כל הכתוב, הרי שהדבר הטוב ביותר יהיה לנקוט באמצעי זהירות בכל הנוגע לחרקים. ניתן לטפטף על הבגדים שמן צינטרונלה אשר ירחיק את היתושים. יש כיום נרות המכילים שמן צינטרונלה להרחקת יתושים - גם מריח טוב וגם יעיל. בנוסף, את חלל החדר ניתן לרסס בשמן עץ התה מדולל במים.

בחלק הבא נדבר על מחלות עור ותרומתה הנרחבת של הפרוביוטיקה להחלמה ולהקלה.

שלכם בבריאות,
ריבי

למידע על ריפוי מהיר של כוויות בעזרת פרוביוטיקה לחץ כאן 

הכותבת הינה מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה והבעלים של קליניקת "מגע". עוסקת בטיפול, הנחייה והדרכה מזה 20 שנה.
הכתוב בכתבה כמתואר הינו מידע מקצועי ואינו משמש כהתוויה רפואית, דיאגנוזה או יעוץ תרפויטי. אין לקבל את הנחיות השימוש הנ"ל כתחליף לטיפול מקצועי ואין להפסיק לקחת תרופות לפי מרשם הרופא המטפל ו/או לפי הידע הרפואי המקובל.

דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות