דף הבית
פרוביוטיקה
 פרוביוטיקה
 שאלות נפוצות
ויטה ביוסה הפרוביוטיקה שלנו
 ויטה ביוסה - מה זה?
 המלצות שימוש בויטה ביוסה
 חליטת צמחי מרפא בויטה ביוסה
 תעודת כשרות
 ביוסה בעולם
 ויטה ביוסה- הוראות אחסנה
מאמרים
 עולם הפרוביוטיקה
 מאמרים מדעיים מתורגמים
 בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג
תגובת לקוחות
קניה באתר
 רכישה אונליין
 היכן ניתן לרכוש?
צור קשר
דף הבית
בריאות מאת ריבי וקשל רוזנברג

שנה טובה עם תזונה טובה

שנה טובה עם תזונה טובה

שנה טובה עם תזונה טובה

שנה טובה עם תזונה טובה

מאת - ריבי רוזנברג-וקשל

ימי תחילת השנה מלווים בתחושות של התחדשות, התרגשות והתבוננות פנימה. יש האומרים, כי כמו שהראש הוא הקובע את התנהלות הגוף, כך גם ראש השנה קובע את המשך התנהלות השנה. בימים אלו, כשהחום הכבד מאחורינו ולעיתים, רוחות הסתיו כבר מתגנבות לעת ערב ומחשבות לקראת השנה החדשה הממשמשת וקרבה עולות. חשבון נפש לאחור וקבלת החלטות לפנים. היהדות מכנה את התקופה הזו "תקופת סליחות" - כלפי עצמי וכלפי חוץ.

בימים עברו, ניתנה חשיבות גדולה ביותר לעונות השנה מעצם העובדה שהאנושות כולה הייתה הרבה יותר "חקלאית". בעידן התעשייה וההי-תק עונות השנה שלנו הפכו להמלצה בלבד. הגוף מתבלבל עם אוכל שבעצם לא היה קיים לולא הקידום התעשייתי. מי מאיתנו בכלל זוכר שלמלפפונים או עגבניות יש עונה? כך נוצר מצב בו אנחנו אוכלים הכל מהכל ללא התחשבות בשינויים הטבעיים המתחוללים סביבנו. אפילו ארוחות החג, שבימים קדומים היו בנויות מאותם גידולים עונתיים, כיום השתנו מלבד הטקסיות של הברכות.

החקלאות בארץ-ישראל היתה מבוססת בעיקרה על גידולי-בעל (המושקים על-ידי גשם וטל): גידולי החורף - חיטה ושעורה, ועצי הפרי הנותנים פריים בקיץ - גפן, תאנה, רימון, זית ודבש (תמר), וכן שקדים, אגוזים, בוטנים ושיקמים. מיעוטה היה חקלאות-שלחין - השקייה בתעלות, בשילוח מים באופן מווסת, בעיקר בגנות ששיטחן מצומצם - ירקות, קישואים, אבטיחים, חציר, בצל ושום.

מרבית הפעולות של האיכר הן בין האביב, כשמבשילה התבואה ומתחיל קציר השעורים. ועד גמר עבודות הגורן והקטיף בסתיו: קציר התבואות, דייש, בציר, קטיף פירות, דריכת ענבים, עצירת שמן מהזיתים, ייבוש פירות, ואחסנת כל היבול.

למרות שראש השנה הינו זמן להרהורים וחרטה פנימית, זהו גם פסטיבל של אוכל והרבה שמחה. חגיגת סיום השנה החקלאית. אנו חוגגים את כניסתה של השנה החדשה על ידי אכילת מגוון מאכלים שמסמלים מתיקות, טוב-לב ושפע. ברכות מתאימות מלוות פעמים רבות את המאכלים הללו בראשיתן של שתי הארוחות החגיגיות של החג, מסורת שנקראת הסדר שלראש השנה. כל תפילה מתייחסת לטעם, לשם או לצורה של המאכל המסוים. הפעם נתמקד בשלושה המובילים: דבש, תפוח ורימון.

תפוח: כיום ניתן למצוא בארץ מגוון גדול של תפוחים ירוקים, אדומים וצהובים. התפוחים נחשבים לפרי-על. הם מומלצים במקרה של השמנת יתר, פריחות בעור, דלקת של שלפוחית השתן, חוסר דם, שחפת, דלקת עצבים, נדודי שינה, נזלת, אבנים במרה, תולעים וזיהום בשיניים. לכל הסובלים מכבד שומני ההמלצה תפוח ירוק בכל יום ולכל מי שבוחר בתזונה מנקת כבד, הרי שהתפוחים יהיו אצלו הכוכבים.

רימון: אחד ממכובדי שבעת המינים. תפקיד חשוב לרמון בניקוי וטהור דם. ברימון נוכל למצוא ערכים גבוהים ביותר של נוגדי חימצון. פרי זה מסייע בהרחקת תולעים, הקלת כאבים הנובעים מדלקות פרקים ובעל חשיבות גבוהה ביותר בתמיכה בטיפול בסרטן שד. שמן המופק מפרי זה יעזור בטיפול בכבד במקרה של כולסטרול וטריגליצרידים. כדי להשביח את ערכו התזונתי, מצוין יהיה להוסיף לו מיץ תפוחים.

דבש: סגולותיו של הדבש ידועות מימי קדם, והן משתנות בהתאם לפרחים מהם נוצר. כיום ניתן למצוא על המדפים דבש מפרחי אבוקדו, פרחי פירות הדר, פרחי בר ועוד. הדבש מוזכר במקומות שונים בעולם ובשימושים שונים ומשונים. לקראת החורף טיפ קטן של דבש - במקרה של כאב גרון, התחלת שפעת או התקררות ערבבו כף גדושה של דבש, מיץ מלימון סחוט, 3 שיני שום טרי כתוש. ערבבו היטב ובילעו כף גדושה שלוש פעמים ביום עם כוס מים. אנטיביוטיקה מן הטבע....

מי יתן ותהיה זו שנה של בריאות ואושר לכולם.

 

הכותבת הינה מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה והבעלים של קליניקת "מגע". עוסקת בטיפול, הנחייה והדרכה מזה 20 שנה.

הכתוב בכתבה כמתואר הינו מידע מקצועי ואינו משמש כהתוויה רפואית, דיאגנוזה או יעוץ תרפויטי. אין לקבל את הנחיות השימוש הנ"ל כתחליף לטיפול מקצועי ואין להפסיק לקחת תרופות לפי מרשם הרופא המטפל ו/או לפי הידע הרפואי המקובל.

דף הביתהדפסהמפת האתרמדיניות שמירה על פרטיות